Lyhörd, Engagerad och Respektfull?

Efter en snabb titt på borgarnas hemsidor är det nog snarare  lomhördhet, passivitet och respektlöshet som dominerar

Lars-Ove Widell hälsar välkommen till Centerns nya fräscha hemsida. Han berättar vidare: ”Centern  har 10 mandat  i Hudiksvalls Kommunfullmäktige och är således det största oppositionspartiet”. Senaste inlägget från Centern är från 25 okt.

På folkpartiets hemsida
får vi veta att inga särskilda aktiviteter är inplanerade   i Hudiksvall. Hemsidan har inte heller haft några särskilda aktiviteter sedan valet i september 2010.

Senaste nytt från Moderaterna: 15 okt tackar ordf. Holm för en fantastisk valrörelse och meddelar att ”Just nu pågår valberedningens arbete med att föreslå personer till de olika uppdragen i kommunen. Inom kort tid vet vi utfallet av detta”.

Sverigedemokraterna bjuder in oss till sitt valtält i Hudiksvall.
Vi ställer upp det på gågatan och inreder den som ett vardagsrum där väljare kan slå sig ner i lugnan ro och diskutera politik med våra toppkandidater”.

De enda borgerliga partier med engagerade och lyhörda hemsidor är miljöpartiets och kristdemokraternas.

Miljöpartisterna berättar bl.a om sin myskväll den 15:e december: ”Efter en julpsalm eller två lät vi oss väl smaka medan samtalet surrade runt bordet”…..

Kistdemokraterna berättar på sin fräscha hemsida att man”äntligen” erövrat sin första ordförandepost i Hudiksvalls kommun: Gunnar Canslätt som ordförande i Social- och fritidsnämnden!

Sossarna, kommunens största och rikaste parti, bryr sej inte alls om väljarna efter den 19:e september. Deras senaste nyhet är valresultatet 19 sept 2010. Har inget av vikt hänt sedan dess inom socialdemokratin i Hudik? De får väl kanske igång sin lokala hemsida sommaren 2014 inför nästa val. Vem vet?

Vårt råd till Er som inte har aktiva hemsidor: Stäng ner och gå hem! Det är bättre att inte ha någon hemsida alls än att ha en passiv, speciellt om man har ambitionen av att vara engagerad och lyhörd.

Webbredaktionen Vänsterpartiet Hudiksvall