Nyårshälsning

Gott Nytt År önskar V Hudik

Vi kan vara rätt överens om att 2015 på många sätt varit ett tungt år. Ett år då fler människor än på mycket länge befinner sig på flykt. Ett år då mänskliga rättigheter åsidosatts och ifrågasatts. Ett år då bruna rörelser allt mer öppet stuckit fram sina fula trynen. I år var det 70 år sedan andra världskrigets fred och det finns nog en sanning i historikernas talesätt om ett mannaminne – att vi minns ungefär så långt som en människas livstid.

För att motverka de mörka krafterna behöver vi organisera oss. Tillsammans blir vi starka nog att stå upp för alla människors lika värde och tanken om ”från var och en efter förmåga, åt var och en efter behov”.

I  Vänsterpartiet Hudiksvall har vi under året ordnat 1 maj-firande, höstupptakt med riksdagsledamot Rossana Dinamarca och öppet möte med vår partiledare Jonas Sjöstedt. Vi har samarrangerat en manifestation mot TTIP och en stödmanifestation inför klimatkonferensen i Paris. Vi har också haft utbildningar och bokcirklar om bland annat ekonomi och ekologi. Vi har samlat in och skänkt medel till organisationen Hudik mot rasism. Vi fortsätter arbeta hårt för förändring och allas lika värde, även under 2016. Tillsammans gör vi skillnad!

Gott nytt år! //Fredrik Goude, ordförande Vänsterpartiet Hudiksvall

You may also like...