Stoppa TTIP – manifestation lördag 10/10

Ni kommer väl på manifestationen mot TTIP?

Lördag 10/10 kl 12:00 på gågatan i Hudiksvall. Charliene Kiffer, gruppledare för Vänsterpartiet Hudiksvall håller tal.

Människor demonstrerar mot TTIP genom att hålla upp skyltar och plakat. Från tidigare demonstration mot TTIP.

Information om TTIP: Sedan sommaren 2013 pågår förhandlingar mellan EU och USA om ett gemensamt handelsavtal: Transatlantiskt partnerskap för handel och investeringar (TTIP). Syftet med avtalet är, enligt förespråkarna, att främja handeln mellan EU och USA genom att sänka tullar och ta bort så kallade handelshinder. I verkligheten är inte TTIP något vanligt handelsavtal – det är ett omfattande avregleringsavtal. Om avtalet blir verklighet skulle det bli det största av sitt slag i världen och få stora konsekvenser för Sverige.

Mer än tre miljoner personer i Europa har skrivit under ett medborgarinitiativ för att stoppa TTIP-avtalet. Gör din röst hörd du också – delta i manifestationen på lördag!

Debattartikel av Jonas Sjöstedt och Malin Björk i GP: http://m.gp.se/nyheter/debatt/1.2769808-v-ttip-slapper-makten-till-amerikanska-storforetag

1. Tor-Leif Olsson skriver:

Bra hoppas att det var mycket folk pâ demonstrationen mot TTIP. Tyvärr kunde jag ej själv vara med.Självklart hade jag varit där om jag dâ hade varit i HUDIK. Lycka till med arbetet mt TTIP.