Sjöstedt och Dinamarca på besök

Ja, så har då Jonas och Rossana varit på besök hos oss i Vänsterpartiet Hudiksvall. Båda evenemangen var välbesökta och mycket uppskattade av de som kom för att delta.

Det Öppna mötet med Jonas Sjöstedt i Hudiksvall lockade 150 personer. Jonas ”intervjuades” av vårt kommunalråd Daniel Pettersson om aktuella frågor för Vänsterpartiet. Publiken fick också möjlighet att ställa frågor och komma med synpunkter. Det var en fin stämning och vi är väldigt glada över att så många kom och delade den här kvällen med oss. Kanske var det den fina stämningen och Jonas kloka ord som lockade till att teckna medlemskap den här kvällen. Vi önskar alla nya medlemmar varmt välkomna!

Rossana Dinamarca föreläste för medlemmar i Hudiksvalls och Nordanstigs partiföreningar. Ung Vänster fanns också med bland deltagarna. Det blev en inspirerande höstupptakt och som avslutades med några goda råd från Rossana:

Mina tre avslutande råd till nya och gamla partister:
1. Våga skapa dålig stämning.
2. Fortsätt vara aktivister (även som parlamentariker).
3. Glöm inte varför du blev politiskt aktiv.

———————————————–

Vi rivstartar hösten med att välkomna vår partiledare Jonas Sjöstedt till Hudiksvall måndag 21 september. Du är varmt välkommen att lyssna på och träffa Jonas på ett Öppet möte kl 17-18.30 i St Jakobsgården. Du behöver inte vara medlem för att komma – mötet är öppet för alla. Vi bjuder på fika såklart! Vi ses där!

Jonas kommer tidigare under dagen att besöka arbetsplatser i Nordanstig och Hudiksvall.

Välkommen Jonas!

Helgen därpå, lördag 26 september, kommer Rosanna Dinamarca från partistyrelsen. Rosanna sitter i riksdagen, är kulturpolitisk talesperson för Vänsterpartiet och har gjort sig känd för mångårigt modigt motstånd mot rasism och fascism.

Vill du träffa Rosanna behöver du vara medlem i partiföreningen. Är du inte redan medlem? Använd länken ”Bli medlem” högst upp på den här sidan. Du som redan är medlem får mer information via e-post.

Välkommen Rosanna!

För mer information om övriga aktiviteter och evenemang, läs mer under fliken På gång och följ oss på sociala medier:
@vhudiksvall eller facebook.com/vansterpartiethudiksvall

lingon banner V