Underlätta för cykling i Hudiksvall

Förra året delade tekniska förvaltningen ut Cykelkarta för Hudiksvall. En mycket trevlig och användbar broschyr. Tanken bakom broschyren är att underlätta och stimulera cykling i Hudiksvalls kommun.

När man studerar kartan över tätorten Hudiksvall blir man dock förskräckt. Kartan påminner mest om en sån där fylleriövning som man kan roa sej med i barnens pysselböcker. Cykelbanorna består alltså av korta stumpar som när som helst avbryts av bilvägar. Det är naturligtvis bra med cykelvägar men med denna konstruktion kan det till och med bli så att man luras ut på farligheter. Helt plötsligt kan man befinna sej som cyklist ute på bilarnas domäner.

Mycket bra cyklin borde uppmuntras .Men vem vill gycla när man nmer fâr parkera gratis pâ kommunens parkeringar i centrala stadenSjälvklart mâste snuttar sammankopplas och säkerheten för cyklisterna mâste förbättras.

2. todays date skriver:

i love your blog, i have it in my rss reader and always like new things coming up from it.