Miljöpartiet stödjer borgerligt styre i Hudik

Miljöpartiet har nu bestämt sig. De ger högerkartellen sitt fulla stöd för att styra i Hudiksvall.

Så nu får vi i Vänstern i Hudiksvall en chans att visa upp oss som ett aktivt oppositionsparti

Vi ska bli det parti som ställer de vassaste frågorna.

Det parti som driver på utvecklingen i  kommunen och avslöjar maktmissbruk

Nu är det dags att skriva spännande och initierade motioner till fullmäktige.

Nu är det dags för Vänsterpartiet i Hudik att grunda för valseger 2014

Ja nu mâste vi visa vad vi stâr i alla frâgor .Vi mâste visa
    Att vi har den bästa politiken för människor som har det svârt.Vi mâste klargöra vad vi vill göra men ocksâredovisa hur.För varje förslag vi lägger mâste vi ha en handligsplan hur vi ska genomföra det vi föreslâr.
    Vi mâste fâ folk at förstâ att alliansens politik drabbar flertalet människor illa.
    Alliansen viktigaste frâga är skattesänkningar för rika och människor som har arbet.Vad de inte säger är att skattesänkningarna ger ingen bättre realinkomst.Eftersom det istället blir prishöjningar pâ vârd och omsorg.A-kasse avgiften höjs.Avgifter för barnomsorg,äldre-omsorg och sjukomsorg kommer att höjas.Mindre pengar till skolorna kommer att försämra skolutbildningen.Barn som kommer frân dâligt utbildade föräldrar eller andra svâra hemförhâllande kommer och fâ mindre stöd och hjälp för att klara skolan och den framtida konkurransen pâ arbetmarknaden.
    detta är nâgra uttav de konsekvnser en borglig politik kan fâ och vi mâste ut till människor och fâ dem att förstâ
    detta.
    För varje beslut som tas i kommunfullmäktige och i landstnget mâst vi ut och informera om eventuella konsekvenser som kan uppkomma av dessa.Vi mâste säga vad vi själva tycker och tänker om besluten och vika förslag vi istället kommer med.